Wednesday, August 4, 2010

entry permintaan: Fiqa Malek

okay lama sangat da entry ni patut ditulis. si tukang mintak pun da bising tanya-tanya mana entry ni. haha sorry-sorry. seem aku tulis benda-benda lain. okay-okay now today saat ni aku tulis pasal kamu ye.


aku kenal dengan budak ni sejak hari pertama aku daftar sebagai seorang pelajar UiTM Penang. masa tu aku alone. so aku ni kena pegi duduk kat dewan dengar ceramah. sape je aku jumpa terus aku ikut. haha nak jadi cerita, tengah duduk kat dewan tu. budak tu tegur aku. dia cam tak percaya aku ni amek tourism mgt. which sama course dngan dia! haha since then kami jadi kawan baik. hinggala sekarang. so hingga saat ni aku da 4 tahun kawan dengan dia. da banyak kami harungi bersama. 4 tahun nampak sekejap but the friendship we build is growing stronger. thanks mate! :) ouh btw, dia ialah Fiqa Malek!

Fiqa. what can i say about her. chewah berspeaking speakang pulak aku kan. haha. fiqa ni baik hati, lemah lembut, suara dia slow, dia ni bijak pandai. okay-okay kena stop. aku rasa aku puji lebih-lebih pulak. nanti dia kembang plus aku rasa nanti dia ingat aku nak ampu dia. hahaha. apa aku nak cakap pasal minah ni huh. haha ouh dia ni suka sangat minum air sejuk. which mean air berais! dia tak boleh makan nasi banyak-banyak. sebab tu dia kurus now. okay aku kena ikut cara dia. pfftt. lina cepat kurus cam fiqa!

fiqa sangat suka gelak. dia memang kaki gelak. haha cakapla apa je. sure
gelak. and dia ni kitorang panggil FIRESTONE. haha suka sangat batu api kan kami. ouh okay. bukan in a bad way. nama panggilan tu strictly for us sebab itu hanya cara gurauan antara kami. dia tak pernah batu api kan sesapa okay. let me get this straight. jangan tetiba ada orang kutuk-kutuk dia pulak kan. i'll kill anyone! fiqa ni la manusia yang paling baik okay. aku tak pernah nampak dia marah kecuali satu saat tu. aku sendiri ternganga okay!

fiqa ni la yang banyak ajar aku jadi budak rajin. since aku kenal and kawan dengan dia aku jadi Amalina Yazid yang baru. aku start belajar. buat homework. start making great points. hey i got dean list because of learning with her. yela dia ni ANC okay time diploma. he
bat kan! and fiqa ni aku bagi dia gelaran mama haiwan. okay-okay aku baru je create. haha dia ni sangat sayang haiwan. even lipas pun dia tak bunuh. dia tangkap. WITH HER BARE HAND. then dia lepaskan. kalau aku. terus bunuh babe. haha kejam2. :P

dengan fiqa aku share everythings. i mean ka
lau ada problem ke apa ke aku senang luah kat dia. walau kadang-kadang aku rasa dia malas nak dengar luahan keluhan hati aku ni. haha sorry babe! aku senang cerita kat kau. da kau roomie aku kan. for sure la aku cerita kat kau. jadi bertahanla ye! :) aku nak cakap aku sayang sangat kat kau okay. kau kena kuat walau apa pun yang berlaku. aku sebagai sahabat kau tak suka nak tengok kau sedih jatuh terduduk. aku tau kau kuat and aku akan make sure kau kuat. terima kasih jadi sahabat aku selama ni. maaflah kalau aku salah kata termarah ke apa ke. ouh aku kasarkan. sorry! :) may this friendship till the end okay! love u to the max! :)



ni dia fiqa malek

0 comments: