Saturday, October 24, 2009

aku bersyukur!

aku adalah balik penang untuk clearance before convo

tak pasti tarikh berapa
cuma yang aku tau aku sangat seronok nak balik penang time tu
yela aku rindu gile kat penang
aku pegi dengan rakan sejawat aku
fiqa, nadiah, sheera and shikin
kitorang naik kereta nadiah *thanks dear*

da penat drive
sampai gak uitm penang
semua muka ceria dapat tengok uitm dengan student2nya *dalam maksud*
so kitorang mula la buat clearance
agak lamala
coz kitorang sampai waktu lunch
pejabat tutup

around 5 tu da clear semua
kitorang gerak ke pulau
nak check in hotel
after check in lepak-lepak dalam bilik
gelak2 *biasala kami*
then suddenly
sheera nak iron baju
tiba2 dia tengok meja tu bergoyang
dia panggil kitorang and buat muka cuak
ni antara dialognya:

sheera: korang...

fiqa: apa?

sheera: ...... korang nampak tak??

semua: nampak apa?!


then tiba2 semua bangun
GEMPA BUMI!!!
semua cuak
gegaran sangat kuat!
7 something skala ritcher *aku da lupa*
aku dengan bertualanya
dengan pantas bersiap
selamatkan apa yang patut
kitorang buka pintu ada mat salleh tengah berlari!
apa lagi makin cuakla kami
in fact, kami kat level 17!

capai apa yang patut and turun berlari sampai bawah
duduk sampai reda
pastu dah agak2 okeh kitorang naik bilik
bersiap nak pegi makan kapitan
esoknya balik most semua negeri kat malaysia terasa
but penang memang sangat terasa!

aku bersyukur Allah masih panjangkan umur ku~Alhamdulillah

0 comments: