Tuesday, March 22, 2011

ada apa dengan MELAKA?

ada apa dengan melaka sampai aku ni asyik ingat je dengan melaka kan? melaka is everything to me. everything. apa sebab melaka best? meh nak cite sini meh.

# melaka ada tempat lepak dan makan yang best. ye la cakap je nak makan asam pedas yang umph kat melaka. sure ada. pastu ikan bakar yang superb. plus ada jonker walk. haaa tempat lain ada jonker walk? kalau ada pun tak sebest melaka punya kan kan kan.

# melaka takde tol. heaven gila bila berada di melaka kerana tak perlu nak fikir jalan ni ada tol jalan ni takde tol. semuanya tak bertol. so budget di situ. kalau kat KL tu jalan sket kena tol. jalan sket lagi kena tol. haih payah la camni kan.

# melaka punya cost of living tak tinggi. haa ni yang best. keluar jalan jalan dengan RM10 pun cukup. siap boleh beli makanan kenyang perut okay. heaven kan. pastu kalau duk melaka pun expenses barang-barang sume takla semahal KL.

# melaka banyak historical places. haa melaka punya historical places sangat cantik and best. ingat nak pusing satu melaka sehari tengok muzium-muzium dia cukup ke? tak cukup tau. consume dua tiga harila juga. yela nak snap snap lagi. biasala tempat cantik harusla snap dlu. :P

# melaka ada banyak tempat karaoke. memang kat KL melambak tapi sama ke cam melaka. kat melaka ada banyak karaoke jamban yang best okay. kat jusco baru ada kat mp ada kat dp ada. haa tu belum lagi cakap melaka mall la carrefour la. haaa. memangla tak setanding redbox yang mahal itu tapi at least boleh lepak dengan rakan-rakan lepaskan tension plus murah. da kira bagus sangat da tu.

# melaka punya places of interest dekat dekat. tak payah nak fikir kena naik LRT ni la apa la. boleh drive je, place the car kat parking lot pastu can jalan kaki. kalau nak pergi tempat yang agak jauh pun senang juga. sebab parking lot sure ada. no worries. :)

# melaka jarang jammy. okay tipula melaka tak jammy. sebab every cuti plus weekend sure bandar melaka sesak. so agak susah. sesak bukan sebab apa tapi sebab jalan agak kecik due to historic building. so bila orang-orang luar especially singaporeans datang sure sesak. tapi jarang-jarang ye. jadi masih boleh bernafas.

# melaka ada my beloved friends. ini buat saya sayang sangat melaka sebab ada rakan rakan yang akan bersama sama buat aktiviti yang best. melaka is everything. okay bukan nak cakap takde kawan dari negeri lain. tpi bila dikumpulkan. my friends from melaka la yang paling ramai kan. :)

# melaka is where i start a life. ye saya bukan fully anak melaka. but i learn everything in melaka. including love :P so melaka satu memory yang melekat sampai bila bila dalam diri ni. sekolah kat melaka, plkn kat melaka, driving license pun amek kat melaka. uni je tak kat melaka. hehe :P

# melaka is where a home always there. ye ni sebab paling important why i do love melaka so much! melaka ada rumah saya. tempat saya membesar. tempat dimana ada ibu saya. ibu yang saya sangat sayang. segalanya ada kat sini. my life. my memory. my everything.

ouh saya sayang melaka saya :)

p/s: i noe everybody love their places. cume ni aku luahkan why i heart melaka so much. suka duka aku mostly ada di melaka. i do love other countries too la :)

2 comments:

ILLIANY KHAIRUDDIN said...

go melaka..heee..
heart melaka toooo

Unknown said...

heart sangat! heeee