Sunday, March 20, 2011

perihal jalan jammy

ouh people. kenapa la kamu orang suka bikin jam. kadang kadang sebab tak munasabah. terus jammy jalan raya. aku tension. okay not all people. certain of them. aku kadang kadang pun sampai kurang pasti mengapa.

kadang kadang punya la panjang jam tu. kalau kat bandar paham la lagi. ye la kereta banyak plus jalan yang sempit. ni tiba tiba kat highway yang uhhh jalan lebar tu pun boleh jammy. bukannya musim raya ke atau apa apa musim yang berkenaan. just hari hari biasa. sampai kadang kadang terfikir apa la punca yang boleh buat jammy. bila da sampai kat punca tu rasa nak sumpah seranah. ye la, just kerana orang berenti tepi jalan, kereta rosak atau pun minor accident semua kereta nak slow up. lepas je kereta yang berhenti tepi jalan tu terus jalan lancar. hello tak payah nak tengok tengok. its just a minor kan. pastu da kat tepi jalan kot.

kalau kereta yang accident tu kat tengah jalan paham la juga kan. ye la, da jadi bottleneck for people nak bergerak. ni kat emergency lane kadang kadang. tu pun people nak slow up. if they tend to help those people i dont mind because they will surely do pull over. ni just nak check it out. pastu bawa slow-slow sampai yang belakang jammy teruk.

aku bukan nak kata aku bagus sangat sampai bawa kereta berhemah. memang la kalau aku kat tempat yang sama. aku hope someone will pull over save me kan. tapi ni da ramai orang tolong plus yang bawa slow-slow tu just nak check it out. tak pull over pun. tak best la kan? please people. jom kita sama-sama ubah trend ni. bukan nak kata jangan ambil tau langsung. but reduce it please. bagus kita ambil berat sesama insan ni. kita pun disuruh jangan sombong kan. tapi when it comes to burden other people i guess it just not right.

aku luahkan apa yang terbuku untuk ingat mengingati sesama sendiri. termasuk diri ini yang tak berapa nak betul ni. so by that kita jadi insan yang lebih berguna. :) kan kan kan. pasni jalan akan kurang jammy la. or maybe sebab jammy ni akan bertukar ke punca yang lain. punca yang lebih masuk akal.

p/s: tiba tiba teringat tentang someone punya teka teki about slow up ni. :') rindu!

3 comments:

JHaZ KiTaRo said...

salam.. rajin2 meh laa ziarah blog Aku Sebutir Pasir hamba kalau nak baca my travelling experiences to 45 buah negara.. :)

Mawar Merah said...

Plg tension bila nak blik kg time raya or ujg mggu, Plus wt keje. Tgh kete byk tu. Xpsl2 jam smpi berkilo2meter.

Unknown said...

mawar merah: haaa tu la kan! tension jeeee!