Friday, April 15, 2011

CUN!

semalam keluar tengok wayang with one of my bestie. yes, Farah Nadia Mohd Arshad. alaaa lama gila tak jumpa budak mereng tu tau! so semalam pegi ngedate dengan dia. walau sekejap but hey, worth! so selalu orang ngedate buat apa eyh? movieee! yup, we chose to watch movie. CUN! cerita melayu. so aku rasa nak buat sikit movie review by my point of view. chewah!

what can i say about CUN!. hmm pelakon mostly hebat hebat. yela hero n heroin is Remy Ishak n Maya Karin. pastu ada Ning Baizura, Faizah Elai. ala ramai la kalau nak list kan. well pada awal cerita tu aku cam sedikit bosan. agak perlahan jalan cerita dia. lawak yang dorang ketengahkan pun aku tak rasa lawak. but then bila lama lama, the movie became interesting. seriously! bila da masuk bab2 kampung and all that, jadi seronok. thumbs up to Faizah Elai, aku rasa dia pandai bawa watak dia.

dalam cerita tu ada macam macam emosi. ada gembira, ada serious, ada sedih. ouh i cried! yes, ada part sedih yang buat aku sedih. mungkin juga aku emosi dan hati aku takla macam batu bata tapi it touched me. lagi lagi part si Manis. lagi haru! basically, cerita tu mengisahkan seorang bandar masuk kampung kenal erti kampung dan seorang hero kampung jatuh cinta. tapi ada halangan halangan tertentu yang susah untuk dorang bersama. hmm cliche dan tragis! tapi, siapa kata KLCC dan sawah tak dapat bersatu kan? :)

tengok kampung yang kat Kedah tu buat aku rasa nak pergi Kedah time tu juga. nak juga pergi sawah, dukla berbaik-baik dengan kerbau, mandi kat parit. haha seriously. naakk pergi! pastu ada pulak hero kampung macam Atan tu yang baik, lawak, cinta gila pada gadis dia. haihhh cair kami! :P for me, cerita ni ringan. tak membabitkan pemikiran yang sangat teruk. takde conflict yang sangat berat. seronok! and semua pelakon pelakon dia bijak bawa watak. tapi masing masing lain interpretation kan. so mungkin ada yang tak setuju. ouh well, i don't mind. ni negara democracy.

pada yang tak tengok lagi cerita CUN! tu go n watch. kita kena sokong filem melayu kita. jangan pandang rendah pada credibility orang kita. :) go go tengok then buat review sendiri ye.

p/s: cik Ain, i miss you! bila nak ngedate bersama sama. :|

1 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.