Thursday, November 1, 2012

Penang 2012: Part 2

Okay da puas rehat meh sambung balik dari part 1 tu ye. Hiks.

Well after da puas duduk kat airport Penang cari all the mat salleh kitorang pun amek keputusan untuk check in. Ye kitorang da book awal awal our lodging. Ye la risau fully book pulak. Well for this time kitorang duduk kat Ryokan Chic Hostels. Lodging ni terletak di Lebuh Muntri. Seriously best sangat hostel ni aku tak tipu! Okay about this lodging aku akan buat entry khas ye. Hihi

Then after rehatkan diri mandi mandi solat bagai semua kitorang pun siap siap nak pi dinner. Kitorang malam tu pilih nak pi makan kat Gurney Drive Hawker Street. Haa situ ada macam macam makanan. Fried Oyster dia sumpah sedap! Plus murah. Pasembur pun sedap rm5! Woohoo. Kenyang perut. After da kenyang kitorang pun amek keputusan nak pi pasar kat Batu Feringghi. Alang alang tu bolehla kami singgah Hard Rock.

Pasar kat Batu Feringghi takla semeriah hari hari minggu. Yelah aku datang hari bekerja. Tak ramai la orang. Lagipun aku datang time da nak tutup. Tapi masih sempat la datang. Si alep n zuria dapat la datang tgk pasar Batu Ferengghi tu. ouh malam tu dapatla juga aku beli dvd yang masih kekal harganya rm4. Haha murah kan? Indahnya zaman diploma aku dulu. Ouh tau tak aku beli apa lagi. Beli fridge magnet. Wakakaka! Ouh then kitorang pegi Hard Rock snap snap pic. Muka penat terpaksa da time tu.

Lepas selesai sesi bergambar dan habiskan duit. Kitorang amek keputusan untuk balik ke hotel. Tak larat weyh penat. Tapi tapi tapi. Before balik kannn. Kitorang singgah Kapitan. Haha tu kedai wajib aku singgah. It serve u world class naan and briyani. Aku tak tipu naan dia sedap. Makan dengan chicken tikka atau tandoori. Heaven. Sape pi Penang pi singgah Kapitan naa. Makan naan dia dimalam hari. Zuria n sharina pun cakap sedap tau. Hiks.

Ouh da kenyang da penat apa yang akan terbayang dimata? Katil! Yes lepas tu kitorang balik bilik dan tido. Sumpah sedap tido kat hotel yang selesa cantik sejuk bersih. Ehh puji melambung. Hiks.

Okay err part 3 akan menyusul ye. Panjang pulak setiap entri ye. Eksited sgt. Hiks. Haa sila la jamu mata dengan gambar.

0 comments: