Saturday, November 10, 2012

Sabah 2012: Part 1

Hai hai. Balik dari Penang aku pergi Sabah pulak. Okay jejaknya aku di Sabah bermakna aku da sampai semua negeri yang ada di Malaysia ni. Woot! Well this trip to Sabah is with all ibu's workers. Err kiranya family day? Like that la.

Bertolak dari LCCT on 645am tiba di KKIA on 935am hari Ahad. Jadi tibanya kami, tour leader da siap sedia tunggu kami dengan bus. Well this is definetely not a backpacker style trip. Gua bawa orang tua dan pregnant bhai. Not suitable. Di Sabah, on Ahad, ada Pasar Tamu. Pasar ni jual macam macam benda yang ada diseluruh Negeri Sabah. Cool? Yes. Only on Ahad n until 1pm only. So kami yg sampai hari Ahad ni terus head there. Shopping sket and buy local food. Quite cheap janji tawar bah!

After shopping, kitorang pun ke Marina Court Condominium Apartment. Bersebelahan dengan Promenade. Its private condo yang dorang jadikan apartment for tourist. Spacious and nice. Gua tak tipu. Its like home. Semua lengkap siap ada washing machine. Cool huh? After bersihkan diri siap siap everything kitorang ada City Tour. Melihat semua yang ada kat Bandar KK.

Well, kitorang melawat Masjid Sabah, Tun Mustapha Building, Muzium Sabah yang aku rasa best!!, Filipino Market and more. Wah hari first je da buy macam macam. Haha. Nasib ada ibu and papa. Filipino Market is place where u can get Sabah's craft under one roof. Dari pearls, fridge magnet, keychain, shirt, u tell me. Everything. Besides market tu ada tempat jual air kelapa dan keropok keropok Sabah. Just ask for discounts ye! And for seafood belakang Filipino market tu ada banyak. Sedap! Choose wisely. Lobster one piece can cost u rm190. Expensive? Yes!

Then, kitorang dibawa ke Restoran Kampung Nelayan untuk dinner. Restoran ni antara yang famous for tourists. Restoran ni ialah restoran seafood. All kind of seafood is serve here. Sedap? Definetely! Sumpah sedap. And restoran ni ada persembahan on 730pm. Tarian tarian Sabah di persembahkan dan yang bertuah dapat la menari bersama. Oleh kerana aku tak bertuah aku lebih selesa bersama ketam ketam yang sedap tu. hiks.

After selesai makan, kitorang pun dibawa ke apartment again. Aku sumpah penat untuk satu haritu sebab tak cukup tido and rehat. Pukul 1030 pun aku da tdo da. Penat gila. And i need my beautiful sleep for tomorrow itenarary. Niat hati nak berjalan sekitar bandar with papa. Tapi tak larat. Haha. Semua pun tido. Ouh well nanti kita sambung next entry ye. Enjoy the pics!

0 comments: