Friday, November 2, 2012

Penang 2012: Part 3

Bersambung dari hari pertama... Hiks

Okay lepas da rehat tido yang lena selesa dan sejukkkk. Kitorang pun bangun dan get ready to pusing pusing satu Penang. Disebabkan lodging siapkan breakfast maka jimat sudah disitu. Makan kenyang kenyang baru senang nak bergerak. Hiks.

So first thing first kita kena beli tiket KTM untuk pulang ke KL. kang tak balik lak kami. Haha. After da selesai kami pun pergi mencari nasi kandar untuk perut yang da memanggil ni. Ala kalau da kat Penang apa lagi aktiviti kau nak buat. Makan la kan. Superb okay makanan disitu.

Mula mula kitorang nak pegi makan nasi kandar beratur. Tp buka hanya on 10pm. Hampanya. Maka kami pilih untuk makan di Tajuddin Hussain nasi kandar. Er betul la kot ejaan aku. Kat Lebuh Queen. Kedai tu penuhhhh! Sedap weyh ayam ros dia. Boleh la korang korang try. Oleh kerana nasi kandar tu dekat ngn little india dan kami jalan kaki je. Sempat la juga beli vadei dan candy india yang super sedap. Huish.

And then kami pegi rasa Ais Tingkap kat Lebuh Tamil tak silap aku. Dekat ngn Chow Ra Star yang jual banyak jeruk tu. Sedap! Tapi manis. Then kami head over ke Queensbay Mall untuk solat dan makan rojak buah di tepi laut. Woot. Did i say its a day for we guys to eat? Yes it is. Hihi. Dapatla juga makan rojak buah dan jagung manis sedap nak mampus even hari hujan.

Da sudah tu kami pulang ke seberang untuk get ready nak pulang ke KL. cik yana amek kitorang untuk dibawa dinner sambil lepak borak borak. Makanan kat penang semua sedap smpai i cant resist everything. Haha. 1030 kami da ada kat stesen untuk ke KL. tamatla sudah percutian kami di penang yang best itu. Auwhh.

Thanks for reading. Hihi.

0 comments: