Sunday, May 31, 2009

bertimbang rasa la wei!

semalam aku keluar pegi beli barang dapur dengan ibu. kitorang pegi mydin mall yang baru buka tu. saja je nak pegi sana. yela buka da lama gak tapi tak singgah-singgah lagi. so sampai sana aku cam terkejut. punyala ramai orang!! parking pun full. tapi aku cekalkan diri gak pegila cari parking. aku ada nampak 1 akak ni ni nak keluar. so aku aim la dia. tunggu punya tunggu, bila akak ni da kuar tetiba ada kereta kancil ni laju je masuk parking yang memang aku da aim dari arah bertentangan. panas siot! pakcik tu selamba je buat tak kesah. aku dengan reaksi pantas terus terkeluar bahasa-bahasa yang tak perlu aku ucapkan depan ibu aku.

aku marah k! yela aku tunggu lama dia dengan selamba je amik parking spot aku. aku geram dengan sikap segelintir orang malaysia ni. considerla sket! apa ingat aku perempuan senang jela nak buat camtu kat aku. *sigh* tapi tu la orang malaysia. tak bertimbang rasa. fikirla pakai otak. bukanla aku cakap semua orang malaysia sama. cuma ada segelintir. contohnya pakcik tu la!

hidup ni kalau tak bertimbang rasa memang tak harmonila jawabnya. geram aku. nasib baik ada parking spot yang lain. tak la panas sangat. aku nak nasihatla, kalau agak-agak da tau ada orang nak parking spot tu janganla main redah je. fikir dulu sebelum buat keputusan. cuba kalau kau yang tunggu then ada orang lain yang amik parking spot tu. kau pon marah kan.

jadila seorang rakyat malaysia yang bertimbang rasa!

0 comments: