Tuesday, June 8, 2010

kenangan: Penang

tiba-tiba aku teringat Penang. serious aku rindu Penang. aku suka hidup aku kat Penang sepanjang 3 tahun. :D

masa mula dapat tawaran aku kena pergi Penang. memang aku tension gila. yela. Penang man! jauh okay dari rumah aku. 7 jam perjalanan naik bus baru sampai Melaka. da la tak pernah naik bus sendiri. lebih tepat. tak pernah duk luar dari Melaka. gaaahhh. tapi ibu suruh pergi juga sebab taknak aku teruskan form 6. so akur je la. terpaksa kan. tapi pergi dengan keadaan tak excited langsung. haha

well, sampai je Penang masa hari pendaftaran tu aku relax je la. aku tau ada orientasi. and aku gila benci orientation. aku tau aku akan terseksa. haha. aku dapat sebilik dengan kawan2 yang best. thank god. aku jumpa kawan yang baik gila. she is one of my besties. :D masa orientasi tu memang gilala. bangun pukul 5 tidur pukul 3. penat nak mampos tau. tapi bila ingat balik sure aku tersenyum. haha macam2 kejadian. lawak gila.

3 tahun kat Penang full of happiness. seronok. duduk kat hostel best. duduk rumah sewa lagi best! :D kitorang selalu explore Penang. asyik pergi pulau je. haha. queensbay, gurney drive, batu ferringhi. tu semua tempat mesti pergi. ouh lepak kat nasmir, kat kapitan. rindu! karipap besar, donut pakcik gebu, cucur jagung, nasi kerabu. awww. semua jalan kat penang tu aku masih ingat. aku masih ingat apa ada kat situ.

dalam uitm tak payah cakapla. macam2 cerita. the students, the guard, the lecterurs. haha semua aku ingat. walau masa aku belajar uitm aku tu tak maju macam sekarang ni. tapi aku tak kesah. i was happy there. kalau degree pindah kat uitm Penang pun aku tak kesah. haha. aku suka nak duk sana. :)

tula kan. masa mula2 dapat Penang memang aku tak suka sangat. aku sampai nak suruh ibu tukarkan campus Melaka. dekat sikit kan. tapi lama2 duduk aku jadi seronok. sampai sekarang da duk kat shah alam and puncak alam pun aku tak rasa seseronok duk kat Penang. aku rasa the reason is because kat penang dengan dengan macam2 attractions, shopping complex etc. tapi kat puncak alam and shah alam aku kena berjalan jauh untuk pergi all the attractions. tapi takpela. who knows, aku akan rindu these 2 places pulak macam aku rindu Penang. :')

p/s: ibu selalu pesan, kadang2 apa yang kita dapat tu sebenarnya yang terbaik untuk kita. bersyukur dan terimala dengan hati terbuka.

0 comments: