Monday, June 28, 2010

trip to Tioman

last few month, after berjumpa balik dengan rakan-rakan primary school yang da 10 years tak jumpa terfikir nak buat trip. kira reunion getaway dengan mereka-mereka ini. so after bincang-bincang and all that. kami memilih 26th July till 28th July untuk ke Pulau Tioman. yeay! a 3d 2n trip dengan mereka-mereka. thanks to all yang terlibat. yang berhempas pulas menjayakan trip ni. thank you once again. you guys rocks!

tioman. what can i say. superb! with u guys. lagi superb! well kami pergi 8 orang. the number is small but the fun we had is damn great! haha. kami pergi naik 2 kereta dan mulakan perjalanan pukul 2.30 pagi. thanks to the drivers which is Alim and Tariq sebab sanggup bersengkang mata drive ke Mersing. ye la kami nak naik boat on 6.30am.

muka pagi nak naik boat

Mersing

well sampai je tioman kami sarapan then check-in chalet. after bersiap kami pun pergi jungle trekking. kami jungle trekking menuju ke waterfall. ingatkan takla jauh. rupanya half an hour. jauh okay! jalan bengkang bengkok berbukit pulak tu. haha but despite that, the scenery sangatla lawa. ciptaan Tuhan. Ya Allah, cantik sungguh. tenang je dalam hutan tu. after that kami pegi memancing. excited gila naik bot mancing tu. best! seriously! dapatla sekor ikan yang besar. haruan tasik kot nama dia. tak sure. then ikan tu di bawa balik untuk dimasak. malam tu kami makan ramai2. yummy!

second day kami pergi snorkeling. pegi 3 places. monkey bay, marine park and lagi satu aku tak tau apa nama dia. seronok! the fishes. OMG! sangat cantik dan cantikla. haha. kitorang beli roti supaya boleh bagi makan ikan tu. comel sungguh. sambil berenang ikan-ikan tu ada je dekat dengan kita. best. well a day full with snorkeling activity. bila petang kami relax main galah panjang and card. haha after that bersiap untuk barbecue. after barbecue kami pergi karaoke beramai2. OMG! it was super fun. seronok gila tengok budak2 ni berkaraoke. cam da naik sheikh. haha. then after habis karaoke kami lepak depan chalet kami. playing cards, borak2, finishing all stock makanan. it was a fun day. :) then esoknya kami pulang ke Melaka kembali. kami pulang dengan seribu satu kenangan manis dalam diri kami. :)

well, just go through the picture. the rest dalam facebookla kan.

jungle trekking

waterfall

us

us giving the fishies bread

ikan yang ditangkap dan telah dimasak. yummy!

applying the sunblock :P

the scenery

going back to Melaka

u guys rocks! friends forever!

seronok sungguh pergi tioman dengan kamu2 semua. to Alim, Tariq, Rudy, Ain, Yaya, Mai, Sheera thanks for everything. nanti buat apa trip kita pergi lagi ye. but this time jom ajak lagi ramai2. mesti lagi happening. u guys are everything to me! love u guys! friends forever.

p/s: tetiba emo bila tulis entry ni. rindu tioman bersama kamu orang :)

Farah Nadia said...

linaaa!!! aku cam tak caye ikan yg sedap kt mkn mlm tu adelah yg dipegang oleh alim tuuuu...tidakkk!! haha...yup, we really had fun aite :) heart u guys! <3

Unknown said...

haha sedap kan ikan tu. haa ikan yang alim pegang tu la ikan yang kau makan tu. haha. best2. nnt pergi lagi babe. i heart u too! and all! <3

sheera said...

plg diingat game polis2...mmg ingat sampai bile2..then snorkeling!sgt la the best kn..pastu org yg arrange trip tu punctual..effective si bad tue..chalet pon best..sejuk!hehe..

Unknown said...

hehe sejuk gila okay. tak tahan aku. haha bad tu very gud. dia lagi awal dr kita. haha snorkelling ye. hahaha polis2 best. :)