Wednesday, December 23, 2009

entry sehat :)

GEMUK
satu perkataan yang aku rasa ngeri pada sesetengah orang
for me gemuk is quite a harsh word to say
bukan sebab aku gemuk so aku rasa benci untuk sebut perkataan tu
tapi bila kita kata someone tu gemuk
kita akan buat dia sangat rendah diri
kesian kan..
so aku lebih suka guna perkataan 'comel-comel' atau chubby
unless kalau memang dia sangat gemuk la kan

aku sedar aku memang 'besar'
aku tak nafikan
ibu da berbuih mulut suruh aku kurangkan berat
bukan aku tak cuba
cuba da tapi entah la
mungkin aku tak cuba sedaya upaya :p

bukan aku tak nak kurus
mestila nak
nak juga merasa jadi orang kurus
tapi bila aku pikir balik
untuk aku jadi kurus means aku kene tidak jadi diri aku
aku suka food hunting
seriously
aku suka keluar dengan kawan-kawan aku
pegi try test cuba makanan yang best-best
bukan la berduit untuk rasa semuanya
tapi entah la
best tau!

aku pernah berdiet
and sepanjang diet aku
aku tak boleh la nak meronggeng makanan kan
aku keluar dengan rakan-rakan
aku hanya order up
mihun sup plus air limau suam takda gula
tak kesah la kedai mana pon
sedih okeh waktu itu

aku penah ada kawan
sebab nak kurus sangat
dia sanggup muntahkan balik food yang dia makan
which mean dia ada BULIMIA!
aku rasa manusia macam tu sangatla bodoh okeh
jangan terasa ati
tu aku punya pendapat

selagi tuhan tak tarik nikmat makan yang Dia beri
jangan la kau tarik sendiri
makanla..bila takda nikmat tu nanti
baru kau rasa menyesal

aku takla suruh semua orang gemuk kan
aku sendiri tak nak jadi gemuk
so aku sekarang tengah cuba untuk mengamalkan healthy lifestyle
blueeeekkkk! :p
am tyring okeh
aku tak nak la bila berumur nanti
macam-macam penyakit bertimpa

so marila bersama kita menjadi sehat! :)

p/s: jangan kurus kering macam skeleton okeh..ewwwww



0 comments: