Friday, March 12, 2010

kenangan?

semalam result SPM. aku takde rasa cuak or anything as my brother akan duduki SPM this year. yang tu buat aku cuak. haha. well, bila tengok paper pagi tadi. aku terimbas balik kejadian 4 tahun lepas. ya, 4 tahun lepas di mana aku masih mentah. digelar budak lepasan SPM.

aku memang bukan budak pandai. seriously. aku ni malas gila nak study. my mummy noe it. ibu risau habis masa aku nak SPM. tapi aku. haha relax gila. takde perasaan cuak langsung. padahal aku tak study pun. gila pemalas kan. :P

masa hari nak amek result, aku cakap dengan ibu aku nak amek sendiri. hantar je aku ke sekolah. before aku pegi my best cousin call me. nangis-nangis coz dia dapat 6A. okay 6A tapi masih sedih. aku? haha ntah la. aku pasrah sebab aku tak mengharap apa-apa.

sampai sekolah aku jumpa semua kawan, cikgu and sesape je la. pastu pegi amek result. tengok je result. AKU SENYUM! haha rasa happy. sebab aku tak gagal! ye aku senyum sebab aku tak gagal. aku tak dapat banyak A tapi aku syukur sebab aku takde effort pun. plus aku happy sebab math moden aku credit and my add math lulus. fyi, kedua2 subject ini aku tak pernah dapat cemerlang dalam test kat sekolah. :)

tapi masuk universiti aku berubah. berubah jadi budak yang nak belajar. since i met fiqa malek. aku makin rajin belajar. thanks babe for make me realize. :) sekarang aku bukan la budak ANC. tapi aku bangga sebab aku mampu dapat dean list. syukur. aku berubah menjadi seorang yang lebih baik dari dulu.

anyway, aku nak ucap congratz pada semua yang dapat result itu. mungkin sekarang result itu tak berapa nak baik. tapi masih ada masa nak ubah. tak semestinya sekarang result teruk in future pun result teruk. change it. dare urself. :) percaya bahawa diri itu sebenarnya boleh. *okay ni macam da motivate diri sendiri pulak*.

congratulations!

p/s: tahniah kepada aqasya my cousie yang dapat 11A in her SPM :)


0 comments: