Friday, January 29, 2010

penyakit lurus tak bengkok-bengkok

kilauan pada kaca dan permata nampak seakan sama
tapi bila diamati
ia berbeza

macam tu juga hati orang
susah kita nak bezakan
bila da kenal hati budi
baru tau dia yang sebenarnya

mungkin aku jenis senang percaya orang
atau senang cakap
aku jenis lurus sebenarnya
janji orang tu baik pada aku
tak buat aku rasa annoying pada dia
aku boleh terima dia
aku akan rasa dia seorang yang sangat baik
walaupun dia sebenarnya tidak

bodoh kan
sebab kelurusan aku ni la
aku da sakitkan ati kawan aku
memang kawan aku tak cakap dia marah pada aku
but hey even a kid can think of it
bila da tau benda sebenar
aku akan cuba untuk tidak jadi lurus sangat lagi
cuba bengkokkan diri sedikit
susah tapi will try :)

bukan semua orang kita boleh cerita 100%
banyak manusia bertalam dua muka kat luar sana
kena hati-hati je la.

0 comments: